Prečo niekedy terminál zamietne transakciu?

20.10.2023 (11:30)

Zamietnutie transakcie znamená, že platba nebola uskutočnená a môže nastať z týchto dôvodov:
  • Chyba spojenia terminálu so sieťou: Terminál nemohol nadviazať spojenie s autorizačnou centrálou.
  • Expirovaná karta: Platnosť platobnej karty vypršala a teda kartou nie je možné zaplatiť.
  • Prekročený limit: Suma, ktorú chce držiteľ karty zaplatiť je vyššia ako jeho povolený limit.
  • Nedostatočný disponibilný zostatok: Držiteľ karty nemá dostatok financií na účte.
  • Obmedzenie disponovať kartou: Držiteľ karty má zakázané všetky operácie platobnou kartou.
  • Nesprávne zadaný PIN kód: Držiteľ platobnej karty zadal nesprávny PIN.
  • Blokácia karty: Držiteľ karty má zákaz vykonávať všetky operácie platobnou kartou z dôvodu, že bola nahlásená jej strata, odcudzenie alebo sfalšovanie.
  • Zamietnuté vydavateľom prístupového nástroja: Transakcia bola zamietnutá vydavateľom karty bez bližšie určeného dôvodu.
(zdroj: Združenie pre bankomatové karty)