Čo je to finfluencing?
Autor: redakcia16.02.2024 (14:30)
Finfluencing je novodobý fenomén na propagáciu investičných produktov. Pozrite si čo tento pojem znamená, zaznamenané prípady i informáciu, aké to môže mať následky.
Finfluencing je zložený zo slova financie a influencer. Influencer je tvorca obsahu s vysokým počtom sledovateľov na sociálnych sieťach. A práve svojim sledovateľom zdieľa informácie o investovaní s cieľom predať produkt či službu.
Medzi známe prípady finfluencingu patrí influencerka Kim Kardashian, ktorú v USA sankcionovala americká komisia pre cenné papiere a burzu za propagovanie podvodných schém.
Na Slovensku v médiach zas rezonoval prípad Zuzany Plačkovej, ktorá robila reklamu spoločnosti Platon Life, ktorú Česká národná banka upodozrievala z pyramídovej hry.
Do ďalšieho prípadu finfluencingu bol zas zapletený Patrik Vrbovský alias Rytmus, ktorý propagoval firmu World Agency. Viac o prípade World Agency si prečítajte tu.
Prípadmi finfluencingu sa zaoberá Národná banka Slovenska, ktorá môže influencera propagujúceho podvodné schémy pokutovať a celý prípad môže mať trestnoprávnu dohru.
Odborníci na financie všetkým ľuďom odporúčajú, aby neverili zázračným receptom na zbohatnutie. Za vklad 100 eur získať výnos 3000 eur za pár dní, je jednoducho nezmysel.
Zdroj: NBS,
Tweet