BANKY: Aké sú limity pri online platbách?

Autor: redakcia
26.04.2024 (15:30)

Ak chcete poslať prevodným príkazom vyššiu sumu, nemusí sa vám to podariť. Môžete naraziť na bezpečnostné limity banky. Pozreli sme sa na ich výšku a poradíme vám, ako posielať vyššie sumy peňazí.

Čitateľ BANKY.sk chcel poslať vyššiu sumu peňazí zo svojho účtu na iný. Pri transakcii zistil, že jeho banka mu cez mobilnú aplikáciu dovolí poslať max. 6 000 eur za deň. Tento limit si nemohol sám zvýšiť ani cez mobilnú aplikáciu ani cez internet banking. Musel ísť na pobočku. To ho vo svete online bankovníctva prekvapilo.

Tento prípad nie je ojedinelý, aj v ostatných bankách musí klient zvyčajne merať cestu do pobočky, aby si zmenil limity. Je to kvôli bezpečnosti. BANKY.sk sa pozreli limity platieb, ktoré majú nastavené jednotlivé banky.

Desiatky tisíc aj cez internet

Pri určovaní výšky limitov na platby sa banky odlišujú. Niektoré limity naviazali na spôsob platenia (mobil či internet banking), iné berú do úvahy aj bezpečnostné prvky. Záleží aj na tom, či ste bežný klient alebo firemný.

ČSOB

ČSOB dovoľuje klientom posielať online veľké sumy. Pri mobilnej aplikácii je limit 10 000 eur denne. V internet bankingu je štandardný denný limit až 34 000 eur na jednu transakciu.

VÚB

Vo VÚB denné limity nie sú viazané na kanál (mobil banking či internet banking) ale na bezpečnostný prvok, ktorý klient použije pre potvrdenie platby. Bezpečnostným prvkom sa rozumie napríklad SMS, mobilný PIN, mobilný Token. Výšku bezpečnostného prvku je možné navýšiť len v pobočke. Maximálny denný limit pre SMS je 10 000 eur, ale platba pre mobilný PIN a mobilný Token je bez obmedzenia, lebo sú to bezpečnejšie prvky.

Slovenská sporiteľňa

Slovenská Sporiteľňa tiež delí limity platieb podľa druhu účtu a podľa bezpečnostných prvkov. Pri biznis účte je maximálny limit pri podpise SMS kľúčom je 170 000 eur, ale cez mToken je to až 500 000. Cez elektronický osobný kľúč (EOK) je výška platby neobmedzená. Pri bežnom účte a platbe cez George je štandardný limit tiež vysoký až 170 000 eur. “Neobmedzené limity ponúkame iba firmám, kvôli bezpečnosti,” vysvetľuje Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporteľne.

Tatra banka

Podobne to funguje aj v Tatra banke. V prípadne autorizácie PINom môže klient poslať max. 3 000 eur na deň. S dodatočnou autorizáciou kartou a čítačkou sa denný limit zvyšuje na 30 000 eur.

“Cez naše digitálne kanály umožňujeme zmenu limitov na platobných kartách, ale aj meniť nastavenie spôsobu autorizácie platieb, na základe ktorého sa mení aj možná výška realizovaných platieb,” vysvetľuje Simona Miklošovičová, hovorkyňa Tatra banky. Bezlimitný prístup si človek môže zriadiť len v pobočke Tatra banky.

365 banka

Výnimkou je 365.bank, ktorá nemá limity pri online platbách. Pri posielaní súm vyšších ako 5 tisíc eur je potrebné v mobilnej aplikácii zadať ďalší autorizačný prvok. “V prípade záujmu si môže klient nastaviť vlastnú výšku limitu podľa potreby,” vysvetľuje Linda Valko Gáliková, hovorkyňa 365.banky.

Platby kartou len s limitom

Hlavným dôvodom na zavedenie limitov pri platbách kartou je bezpečnosť a ochrana peňazí klienta. “Ak by došlo k zneužitiu údajov na karte, podvodník by bol limitovaný pri platbách, ktoré by chcel realizovať,” vysvetľuje Michaela Lovásová, hovorkyňa ČSOB.

Napríklad v 365 banke pri klasickej platobnej karte je nastavený limit pre fyzické osoby na sumu 10 000 eur. Digitálnou kartou možno zaplatiť do maximálneho limitu 3 000 eur.

Limity nie sú zvyčajne naviazané na destináciu

To, že posielate peniaze mimo EÚ, nehrá žiadnu úlohu. V ČSOB sú limity rovnaké v prípade digitálnych platieb do všetkých krajín. Rovnako je to aj vo VÚB a Slovenskej sporiteľni. “Denné limity sú viazané na použitý bezpečnostný prvok, nie na typ transakcie,” upresňuje hovorca VÚB Dominik Miša.

V 365.banke je možné cez mobilnú aplikáciu aj cez internetové bankovníctvo posielať peniaze len v rámci SEPA platieb, čiže v rámci eurozóny. Ak chce niekto poslať peniaze do Zámoria musí ísť na pobočku.
 
Foto: redakcia